Konstiga beteende

Vad är det för fel på mig, och säkert många andra? Jag har i princip all tid i världen för att fixa saker och ting, jag gör upp planer på när jag ska gå upp och hur jag ska lägga upp resten av dagen. - Som idag, jag ställde klockan på 9 för att komma upp i tid, äta frukost och åka in till stan för att göra lite ärenden medan alla andra är på sina diverse olika jobb. Jag tänkte sedan åka hem, duscha, äta en god lunch, kolla efter något/några intressanta jobb att söka och tvätta. Blev det så? NEJ! När klockan ringde stängde jag av alarmet och sov vidare en timma, jag satt sedan i soffan med min dator och åt frukost samtidigt som jag kollade på något program och surfade runt på internet. Gjorde den vanliga kollen bland alla blogga, kollade mejlen och nya jobbanonser på arbetsförmedlingen, skickade iväg en ansökan till ett jobb innan jag plockade ur diskmaskinen och sedan hoppade in i duschen. Då har klockan alltså redan hunnit bli halv 2 och inte förens tjugo över 3 lyckas jag ta mig in till stan. När jag väl är inne i stan så orkar jag inte heller åka hem direkt, så jag åkte istället hem till Madde och spenderade eftermiddagen/kvällen där och kom hem för drygt en timma sedan. 

VARFÖR GÖR JAG SÅ? Varför "orkar" man inte göra det man egentligen har tänkt och skjuter upp allting istället. Måste verkligen bättra mig på detta, för det är ju så mycket bättre och "roligare" att ha en strukturerad dag, då man verkligen kan få något vettigt gjort! Och jag kan lova att jag inte är den ända som gör såhär och skjuter upp i princip allting längre fram. Men IMON då ska jag försöka få gjort lite nytta i alla fall! 

Typ så känner jag mig..... haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback